نسخه ایمیلی صفحه

نام ونام خانوادگی (دلخواه) :  پست الکترونیک :    ایمیل گیرنده :   
بعد از زدن دکمه ارسال اطلاعات زیر به ایمیل گیرنده ارسال خواهد شد.

مشاهده کامل خبر
جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان زیرکوه برگزار شد .      

پیرو هماهنگی های قبلی ثبت احوال زیرکوه با فرمانداری این شهرستان ، دومین جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان زیرکوه سال 1396 در روز دوشنبه مورخ 04/10/1396 رأس ساعت 13 در محل دفتر فرماندار زیرکوه با حضور آقایان خانزاده فرماندار محترم زیرکوه ، مهندس مصطفوی نیا معاون فرماندار ، بخشداران تابعه شهرستان و سایر اعضای این شورا برگزار گردید .

در این جلسه آقای خانزاده فرماندار محترم زیرکوه ضمن تقدیر و تشکر فراوان از مجموعه ثبت احوال شهرستان زیرکوه در خدمت رسانی بی منت به اهالی این شهرستان ، هفته ثبت احوال را خدمت اعضای جلسه و پرسنل ثبت احوال زیرکوه تبریک گفت و اقدامات سازنده و مفید ثبت احوال زیرکوه در زمینه ثبت به موقع وقایع حیاتی ، صدور شناسنامه مکانیزه ، ثبت نام کارت هوشمند ملی و اقدامات به عمل آمده در زمینه فاقدین شناسنامه را مثبت ارزیابی نمود و بر ادامه این روند تأکید کرد . 

سپس آقای زنگوئی رئیس اداره ثبت احوال زیرکوه ضمن خیر مقدم به حاضرین و تقدیر و تشکر از حضور به موقع اعضا در این جلسه و با تبریک هفته ثبت احوال خدمت حاضرین افزود : سوم دی ماه سالروز تأسیس ثبت احوال یادآور صدور اولین شناسنامه در ایران است و سازمان ثبت احوال با ثبت به موقع وقایع حیاتی و صدور شناسنامه و کارت هوشمند ملی ضمن ایجاد رابطه معنوی فرد با جامعه و تثبیت تابعیت، تولید، تحلیل و انتشار آمار حیاتی به هنگام از سویی توانسته است پایه و اساس توسعه نظام اداری بر مبنای زیرساخت دولت الکترونیک را فراهم آورد و از سویی دیگر با برنامه ریزی مناسب در جهت دسترسی ثبت احوال نوین و پایدار قدم بردارد. تحولات اخیر در سازمان ثبت احوال همراه با رشد و توسعه تکنولوژی نشان دهنده سازمانی پویا، تحول گرا و نظام مند می باشد. یکی از رسالت های سازمان ثبت احوال ثبت به موقع وقایع حیاتی می باشد تا بتواند به عنوان منبع اصلی و اساسی تولید آمارهای حیاتی نقش مفید و سازنده ای در این عرصه داشته باشد . همچنین ثبت رویدادهای حیاتی از فعالیتهای دیرپای انسانی است که امروزه از مهم ترین منابع راهبردی یک جامعه است  . یک کشور بدون توجه به آمارهای حیاتی به خصوص ولادت و وفات نخواهد توانست به اهداف و رسالت خود جامه عمل بپوشد . آمار حیاتی نیاز و احتیاج اصلی یک کشور در برنامه ریزی های گوناگون می باشد.

آقای زنگوئی در ادامه سخنانش به بیان فعالیتها و عملکرد ثبت احوال زیرکوه در 9 ماهه اول سال جاری و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل پرداخت و گفت در 9 ماهه سال جاری با همکاری اعضاء محترم شورای ثبت وقایع حیاتی و تلاش و پیگیری همکاران ما در ثبت احوال توانسته ایم وقایع حیاتی شهرستان را صد در صد در مهلت قانونی به ثبت برسانیم . ایشان افزود : بالغ بر 662 واقعه ولادت در 9 ماهه سال جاری در شهرستان زیرکوه ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ( یعنی 620 واقعه ) با افزایش تعداد 42 واقعه ولادت 8/6 درصد افزایش داشته است.

از این تعداد 150 واقعه شهری و 512 واقعه روستایی بوده و همچنین 355 نوزاد پسر و 307 نوزاد دختر که این ولادت ها 100درصد در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

بیشترین فراوانی نام در پسران ابوالفضل، علی، امیرحسین، محمد و امیرعلی و در دختران فاطمه، فاطمه زهرا، زینب،  نازنین زهرا و زهرا بوده است.

همچنین تعداد 646 مورد تک قلوزائی و 8 مورد 2 قلوزائی بوده است.

در زمینه ثبت وفات در 9 ماهه سال جاری ثبت بالغ بر 127 واقعه وفات ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ( 111 واقعه ) تعداد 16 واقعه بیشتر ثبت شده و 14 درصد افزایش داشته است و از این تعداد 12 واقعه فوت در مناطق شهری و 115 واقعه فوت در مناطق روستایی و تعداد 64 مرد و تعداد 63 زن به ثبت رسیده است.

کلیه وفات 100درصد در مهلت قانونی به ثبت رسیده و از این تعداد وفات بیشترین فوت مربوط به گروه سنی 75 سال به بالا بوده است.

در زمینه ثبت ازدواج نیز تعداد  209 واقعه ازدواج در 9 ماهه امسال به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ( 271 ) 62 واقعه کمتر به ثبت رسیده است و حدود 23 درصد کاهش داشته ایم که این دلیل کاهش ثبت به علت تعطیل شدن محضر ازدواج شماره 23 شهرستان زیرکوه می باشد و از این تعداد ازدواج 55 واقعه شهری و 154 واقعه روستایی بوده است.

در رابطه با ثبت طلاق ثبت بالغ بر 27 واقعه طلاق در 9 ماهه سال جاری به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 واقعه کمتر شده و حدود 30 درصد کاهش طلاق داشته ایم از این تعداد 10 واقعه طلاق شهری و 17 واقعه طلاق روستایی بوده است.

علاوه بر ثبت وقایع حیاتی تعویض شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال اعم از اصلی و المثنی که از ابتدای شروع طرح ( تیرماه 89 ) تا پایان آذر ماه سال جاری  تعداد 18570 جلد صادر شده و از ابتدای امسال تا پایان آذرماه به تعداد 3599 شناسنامه مکانیزه بالای 15 سال صادر شده است.

در زمینه کارت هوشمند ملی نیز از ابتدای شروع طرح صدور کارت هوشمند ملی تا پایان آذرماه سال جاری تعداد 11535 فقره درخواست که تعداد 10992 مورد کارت صادر شده و تعداد 10399 کارت هوشمندملی فعال سازی و تحویل صاحبان آنها گردیده است.

در 9 ماهه امسال نیز تعداد 4241 درخواست کارت هوشمند ملی انجام شده و تعداد 4911 کارت صادر و تعداد 4747 کارت تحویل متقاضیان شده است.


گروه خبری : اخبار عمومی
منبع : روابط عمومی ثبت احوال زیرکوه
آخرین ویرایش : 1396/10/06 -- 04:55:38
نویسنده : H.K.N
تعداد بازدید : 168