نظر شما درباره این سایت چیست؟
عالی
خوب
متوسط
ضعیف

 

بانک اطلاعاتی شهرستان بیرجند
مشاهده کامل خبر
جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان زیرکوه برگزار شد .      

اولین جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان زیرکوه در سال 1398 در روز چهار شنبه مورخ 1398/03/29 در محل دفتر فرماندار زیرکوه با حضور آقایان مهندس عربشاهی فرماندار ، موسوی معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی فرماندار ، بخشداران و شهرداران تابعه شهرستان و سایر اعضای این شورا برگزار گردید .

در این جلسه عربشاهی فرماندار زیرکوه با اشاره به چهار واقعه حیاتی ولادت ، وفات ، ازدواج و طلاق گفت : این وقایع علاوه بر اینکه به عنوان وقایع حیاتی مد نظر هستند باید به عنوان زیرساختهای برنامه ریزی نیز مورد توجه قرار گیرند و در برنامه ریزی های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی از این شاخص ها استفاده نمود . ایشان با اشاره به مزیتهای کارت هوشمند ملی افزود : این کارت کلید ورود به دولت الکترونیک است و پس از اجرایی شدن قابلیتهای این کارت در زمینه ایجاد دولت الکترونیک تحولی عظیم در جامعه ایجاد خواهد شد .

فرماندار زیرکوه همچنین با اشاره با انتخابات پیش رو در سال جاری گفت : به منظور برنامه ریزی دقیق جهت برگزاری هرچه بهتر این انتخابات و اطلاع از آمار واجدین شرایط رای دهنده و میزان تعرفه انتخاباتی مورد نیاز ، اطلاع از آمار وقایع حیاتی شهرستان بسیار حائز اهمیت است .   

زنگوئی رئیس ثبت احوال زیرکوه ثبت وقایع حیاتی شهرستان بویژه ولادت و وفات در مهلت مقرر قانونی را از وظایف  و فعالیتهای ذاتی ثبت احوال دانست و گفت : با ثبت به موقع این وقایع است که می توانیم نسبت به تولید آمار جمعیتی صحیح اقدام نموده تا این آمار در برنامه ریزی های کلان کشور مد نظر قرار گیرد .  ایشان با اشاره به اینکه در آغاز قرن دوم ثبت احوال قرار داریم گفت : قبل از تأسیس ثبت احوال وقایع ولادت بر روی جلد قرآن و وقایع وفات بر روی سنگ قبر متوفی درج می شد. در ابتدا فعالیتهای ثبت احوال به صورت سنتی انجام می شد و اسناد ولادت و وفات در دو نسخه صادر که یکی از آنها در اداره محل صدور و نسخه دوم آن در یکی از ادارات شهرستانهای مجاور نگهداری می شد . سازمان ثبت احوال تا کنون چند طرح کشوری را عملیاتی نموده است از جمله طرح تعویض شناسنامه های شاهنشاهی به جمهوری  اسلامی در دهه اول انقلاب ، طرح فوت های ضربتی و تعیین تکلیف اسناد راکد و فاقد تحولات حیاتی ، اختصاص شماره ملی برای تمام ایرانیان دارای شناسنامه اعم از زندگان و مردگان و صدور کارت ملی برای زندگان در دهه هشتاد شمسی ، طرح تعویض شناسنامه های جمهوری اسلامی از شکل سنتی و دست نویس به شکل مکانیزه و چاپی از سال 1389 به منظور کاهش امکان جعل و سوء استفاده از شناسنامه ها ، طرح آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی در سال 1390 به منظور سهولت در ارائه خدمات هویتی به متقاضیان در تمام ادارات ثبت احوال و عدم نیاز به مراجعه متقاضی به اداره ثبت احوال محل صدور شناسنامه ،  طرح صدور کارت هوشمند ملی از سال 1392 .

زنگوئی افزود : علی رغم همه کمبودها در شهرستان زیرکوه ، خوشبختانه این اداره در زمره ادارات برتر ثبت احوال در سطح استان در سال گذشته انتخاب شده است .

رئیس ثبت احوال زیرکوه در ادامه بیاناتش به ارائه گزارشی از آمار وقایع حیاتی شهرستان در سال 1397 و دو ماهه اول سال 1398 و مقایسه آن با مدت مشابه سال قبل پرداخت و افزود در سال گذشته تمام وقایع حیاتی شهرستان زیرکوه صد در صد در مهلت قانونی انجام شده است و از اعضای جلسه درخواست نمود با عنایت به مرزی بودن شهرستان و به منظور جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی در خصوص اعلام به موقع واقعه وفات به ثبت احوال همکاری بیشتری داشته باشند .  

 


گروه خبری : اخبار عمومی
منبع : روابط عمومی ثبت احوال زیرکوه
آخرین ویرایش : 1398/03/30 -- 03:43:01
نویسنده : H.K.N
تعداد بازدید : 150


 

 

 

وب سایت اداره ثبت احوال زیرکوه


طراحی و پیاده سازی توسط : گروه نرم افزاری راک
RaakCMS